از جمله عواملی که در باعث جذابیت جلسه قرآن می شود و آموزش مفاهیم را برای مربیان عزیز آسانتر می کند استفاده از قالب های شعری از قبیل : سرود تواشیح و... می باشد .

از مزیت های استفاده از شعر در جلسه : این که

اولا : مفهومی که قرار است انتقال داده شود با ابزارهای آموزشی مناسب بوده لذا جلسه قرآن برای پویندگان عزیز خسته کننده نخواهد بود و به عبارتی حوصله بچه ها سر نخواد رفت.

ثانیا : مفهومی که با شعر به پویندگان عزیز منتقل می شود بهتر در حافظه آنان خواهد ماند و همانطور که مولایمان علی علیه السلام نیز میفرمایند :((العلم فی الصغر کالانقش فی الحجر)) لذا همین موضوع نیز موجب میشود مفهوم آموزشی به نحو مطلوبی در خاطر پویندگان عزیز بماند.

ثالثا : در جمع های خانوادگی و مهمانی ها و جاهایی گه از پوینده انتظار می رود مطالب را که در جلسه آموخته را بیان کند همین که شعری بخواند و مورد تشویق قرار بگیرد نه تنها انگیزه ای مضاعف برای حضور خود او در جلسه را خواهد داشت بلکه موجب تشویق سایر هم سن و سالان خود به حضور در جلسه خواهد شد.

با توجه به مطالب ارائه شده و با توجه به تجاربی که مربیان قرآن در این زمینه ان کرده اند به این نتیجه میرسیم که استفاده از شعر در جلسات قرآن در صورتی که به درستی اجرا شود بسیار حائز برکت خواهد بود انشالله